Cea mai buna modalitate prin care putem explica valoarea unui sistem ERP este comparandu-l cu un “berbec” care impinge afacerea spre succes prin imbunatatirea modulului in care compania dumneavoastra proceseaza comenzile catre clienti, de la primire pana la facturare si livrare. De altfel, ERP este cunscut ca procesul de onorare a comenzilor.

Acest sistem nu se ocupa de partea de identificare a clientilor si tot ce tine de pregatirea de dinaintea procesului propriu zis de vanzare. Pentru asta, cei mai multi dezvoltatori au programe CRM. Mai curand, ERP preia comanda clientului si ofera un drum de parcurs pentru automatizarea diferitelor etape de-a lungul procesului pana la finalizare. Cand un reprezentatnt al serviciului vanzari introduce comanda in sistemul ERP, acesta are toate informatiile necesare completarii comenzii, de la date privind comenzi anterioare, istoricul clientului si modul de finantare, la nivelurile de inventar ale companiei de la depozite, camioane, transport, pana la logistica. Cei care lucreaza in toate aceste departamente pot avea acces la aceste informatii si le pot updata. Cand un departament si-a terminat treaba cu una dintre comenzi, aceasta este transferata automat la departamentul urmator. Pentru a afla statusul comenziii la un moment dat trebuie doar sa te loghezi in sistem si sa o gasesti. Cu putin noroc, procesul de comanda se misca fulgerator prin aceasta organizare, iar clientii isi primesc comenzile mai repede si cu mai putine erori decat inainte. ERP poate aplica aceeasi magie si asupra altor procese importante intr-o afacere, cum ar fi beneficiile angajatilor sau raportarile financiare. Asta, cel putin la nivel aspirational.

Sa ne intoarcem putin la casutele de email. Poate ca nu era un proces prea eficient, insa era destul de simplu. Finantele isi faceau treaba, la fel si depozitele, iar daca ceva nu mergea bine in afara departamentului, oricum era problema altcuiva. Nu si cu ERP. Cu acest sistem, reprezentantii de servicii pentru clienti au trecut de faza de dactilografiere si introducerea numelui cuiva intr-un calculator; prin sistemul ERP acestia devin oameni de afaceri, raspunzand de la rata de credit din departamentul de contabilitate si pana la nivelul de inventar al produselor din depozit.

Vor plati clientii la timp? Vom putea trimite comanda la timp? Iata intrebari si decizii pe care departamentul de relatii cu clientii nu trebuiau sa le ia inainte, raspunsurile afectand atat clientul cat si fiecare departament al companiei.

In general, oamenii nu sunt receptivi la schimbare, iar sistemul ERP le cere sa-si schimbe modul in care isi abordeaza jobul. De aceea, acest sistem de valori prinde mai putin in randul angajatilor. Softul este mai putin important, insa schimbarile pe care acesta le produce in companie va schimba modul in care faceti afaceri.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 Pixel Theme Studio. All rights reserved.