Exista din acest punct de vedere doua mari categorii de restaurante: restaurante in franciza si localuri independente, primele fiind cunoscute si ca lanturi de restaurante. Proprietarii de restaurante independente, de obicei, au doar unul sau doua restaurante pe o raza mica, pe care le gestioneaza ei insisi. Francizele, pe de alta parte, sunt lanturi corporative cu un consiliu de proprietari si care se gasesc in regiuni si natiuni intinse. La deschiderea unui restaurant nou, asigurati-va ca verificati mai intai argumentele pro si contra pentru fiecare tip si decideti care optiune este cea mai avantajoasa.

Restaurantul independent este exact ceea ce sugereaza si numele lor: independent. Proprietarii, o persoana sau un grup de persoane, sunt responsabile de toata finantarea, marketingul, designul, brandul si de tot ceea ce implica rularea de succes. Multi fosti bucatari sau persoane cu o vasta experienta in industrie sunt candidatii ideali pentru a porni un restaurant independent. Proprietarii de restaurante independente sunt, de asemenea, frecvent:

– deschizatori de drumuri, care mai degraba decat sa cumpere intr-o franciza isi folosesc creativitatea pentru a proiecta si dezvolta un brand si un concept nou.

– Antreprenori, care nu-si doresc doar sa detina si sa opereze propria afacere, ci sa porneasca si de la propria idee, de asemenea. Proprietarii de restaurante independente incep cu o idee un concept si muncesc din greu pentru a face realitate aceasta idee.

– Personalitati de tip A, adica oameni competitivi, agresivi, stresanti, care fac totul in felul lor. Atitudinea de dependenti de munca le permit sa faca tot ce este nevoie pentru a face din restaurant un succes.

Totusi, detinerea unui restaurant independent implica multa munca, pentru ca trebuie sa proiectezi totul singur. Dar, pe de alta parte, si profiturile realizate le pastrezi pentru ca nu trebuie sa platesti drepturi de autor proprietarului conceptului. Exista multe alte argumente pro si contra detinerii unui restaurant independent.

In sistemul de restaurant franciza, proprietarul sau francizorul unui brand, restaurant marca inregistrata cu logo, permite unei alte persoane, francizatul,  sa cumpere drepturile de a folosi marca si materiale de marketing pentru profit. Operatorii de astfel de lanturi platesc redevente si taxe de publicitate, uneori, proprietarului marcii comerciale. In schimb, francizorul ofera cursuri de formare, materiale de marketing si alte beneficii pe care proprietarii de restaurante independente trebuie sa profite pentru a se dezvolta.

Franciza sau lantul de restaurante reprezinta localul ideal pentru persoanele  care doresc sa detina un restaurant, dar care nu au neaparat o vasta experienta de operare intr-o bucatarie comerciala.

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 Pixel Theme Studio. All rights reserved.