Companiile de succes isi stabilesc obiective. Fara ele, nu au scopuri bine definite si nimic pentru care sa lupte. In consecinta, acestea stagneaza si se zbat pentru a obtine realizari semnificative. Obiectivele sunt etapele de inceput pentru a ajunge la finalul asteptat. Ar trebui sa nu lispseasca din niciun plan de afaceri si sa devina o parte obisnuita a operatiunilor de afaceri in curs de desfasurare.

Obiectivele sunt rezolutii de atins pentru a obtine rezultatul dorit. Fie ca sunt stabilite pe termen scurt sau lung, ele furnizeza o intelegere clara a ceea ce compania incearca sa indeplineasca. Stabilirea unor obiective pe termen scurt pentru a atinge obiectivele legate de termen lung este cheia spre succes a celor mai multe companii. Gandindu-ne sa oprim obiectivele pe termen scurt pentru ca cele pe termen lung sa poata compartimenta procesele putem scapa din vedere imaginea de ansamblu. Avand obiectice vom da tak-urilor zilnice mai multa insemnatate, devenind mai clar rationamentul din spatele deciziilor companiei.

Fa diferenta clara dintre dorinte si scopuri. “Firma mea va face bani in acest trimestru” este un vis, o dorinta, nu un obiectiv. Penntru a transforma dorintele in obiective, oamenii de afaceri trebuie sa stabileasca si sa urmeze proceduri de stabilire a obiectivelor dovedite, altfel, obiectivele vor fi doar dorinte pur si simplu neatinse. Una dintre aceste proceduri se numeste SMART: specific, masurabil, accesibil, realistic, la timp. Obiectivele scrise, precum si un plan bine stabilit prezinta tot metodele probabile de realizare. Poti modifica obiectivele propuse pe drum, insa niciodata nu le abandona, doar daca este absolut necesar. Monitorizarea regulata si intocmirea de rapoargte privind statusul obiectivelor este folositoare in stabilirea viitoarelor tinte.

Stabileste obiective individuale, pe departamente sau afacere, ca intreg. Luati in considerare publicarea obiectivelor indeplinite in cadrul companiei. Acest lucru poate stimula echipa, iar daca sunt prezentate corect pot face angajatii sa simta acel simt al responsabilitatii. Poate fi de ajutor atat moralului echipei cat si un ajutor in a duce la indeplinire obiectivele. Adu la cunostinta noilor angajati obiectivele stabilite si procesele de punere in aplicare pentru a ajuta, de asemenea la pastrarea acestora realiste si realizabile.

Stabilirea obiectivelor nu este un eveniment pe care sa-l faci o singura data atunci cand intocmesti planul de afaceri, este un proces continuu si de durata. Piata se schimba, iar economia si vanzarile fluctueaza, astfel incat un afacerist istet va sti sa obtina avantaje din orice situatie. Chiar si cu obiective mai mici stabilite in mijlocul unei crize poti avea un impact pozitiv atunci cand lucrurile vor sta mai bine.

Stabilirea obiectivelor intr-un business este o componenta a sistemului ERP, care poate deveni unul dintre obiective in sine, la un moment dat.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Copyright © 2019 Scepter Marketing. All rights reserved.