Conceptul de supermarket sau hypermarket a ajuns si in Romania dupa 1989, odata cu sfarsitul erei comuniste. La noi, sunt alcatuite din asociatii in participatiune intre tara noastra si investitorii straini. Din anul 2000 numarul lanturilor de magazine a crescut constant si simtitor in Romania, mai ales in Bucuresti si marile orase. Insa nu numai concentratia mare de populatie din marile tari si metropolele lor fac aceste magazine atat de populare, ci si dotarile cu care vin, aducand un plus de civilizatie si modernitate in aceste orase foste comuniste. Este vorba de aparate care usureaza viata clientului cum ar fi: case de marcat moderne, cantarele cu sisteme de etichetare, cititoare de coduri de bare, modalitatile de fidelizare, pana la locuri de parcare si locuri de munca.

Lanturile de magazine alimentare sunt dominante in Europa si Statele Unite, cele mai importante si intalnite in intreaga lume fiind enumerate mai jos.

Walmart este fara indoliala cel mai mare si cunoscut din intreaga lume. Inregistrand deja un succes rasunator in piata de retail, Walmart si-a extins cota de piata intrand in concurenta directa cu Costco si obtinand calitatea de membru de joc in clubul depozitelor cu reteaua Sam`s. Mai mult, prin dezvolatare si achizitii, Walmart a reusit sa mareasca ritmul de crestere pe aproape fiecare continent de pe pamant: fie ca este Asda din Marea Britanie,  sau centrul de cumparaturi japonez Seiyu ori Walmex in Mexico, este vorba tot de Walmart in final. Creatia lui Sam Walton domina peisajul de vanzari cu amanuntul, atat din punct de vedere fizic cat si la figurat cu o prezenta la fel de mare ca succesul numelui sau, cu peste doua milioane de angajati si un venit brut de 446.95 miliarde dolari inregistrat la sfarsitul anului fiscal 2012.

Retailerul francez Carrefour S.A. vine din orasul Boulogne Billancourt si opereaza pe orice piata, de la hipermarketuri la magazine traditionale in toata Europa, America de Sud, Africa de Nord, Orientul Mijlociu si Asia. Acest domeniu cu aplicare larga a rasplatit cu generozitate conglomeratul Carrefour: brandul a castigat 100,6 miliarde de USD in 2012.

Dupa ruperea de brandul american Fresh & Easy, retailerul Tesco, ocupantul locului 3 in clasamanetul celor mai mari lanturi de magazine din lume, nu parea sa mai aiba mari sanse. Insa nu a dezamagit, marca acum a Marii Britanii, Tesco este inca una dintre cele mai cunoscute din lume, cu un venit anual de 64.539 billioane de lire in 2012.

Topul poate continua si cu alte nume celebre in lumea lanturilor mari de magazine, unde regasim si marele Costco, cel mai mare depozit, Kroger, retailer american care opereaza sub mai multe branduri. Venite din Germania, retailerul Metro AG are locatii de desfacere in aproape toata Europa si o mare parte din Asia, la fel ca si fratele mai mic Aldi.

 

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 Pixel Theme Studio. All rights reserved.